6.7 C
Пазарджик
сряда, 11 декември, 2024

Автобуси вместо теснолинейката – защо и докога?

Родопската теснолинейка спря отново. Ремонтите на влаковете продължават.

От началото на годината това е поредният случай, в който по атрактивната жп линия не се движат влакове, а автобуси. От БДЖ обясниха, че е възникнала авария с композиции и увериха, че следващата седмица всички курсове на атрактивната железница ще бъдат възстановени.

Надежда Костадинова е планински водач. Често вози на теснолинейката група туристи от Варна, за които тя е атракция. Днес обаче композицията остава на гарата в Септември.

„Всички са разочаровани, жалко. Казват, че се е развалила машината, да направят нещо, да обновят парка на теснолинейката, за да няма такива неща“, каза тя.

Очаква се ремонтът да е готов до другата седмица

Причината за поредното спиране на влакове по Родопската теснолинейка е авария, която е „извадила от релсите“ два от влаковете. Така общо от 14 курса на влакчето 5 се обслужват от автобус и днес.

„Тези повреди са доста значителни, изискват доставката на резервни части и повечко време за отстраняването им. Очакваме днес да приключи ремонтът на единия локомотив и следобед той да влезе в графика за движение на влаковете“, заяви директорът на подвижен състав БДЖ Чавдар Трендафилов.

От железопътния превозвач се надяват ремонтът да приключи в началото на следващата седмица.

„БДЖ осъзнава своята отговорност за движението на хората в района и участва активно в инициативите, които се поемат в момента от общините по протежение на ЖП линията“, добави Трендафилов.

Пътници предложиха теснолинейката да стане атракция

Пътуващи по линията настояват теснолинейката да се превърне в истинска атракция по модел на други подобни линии в Европа.

„Тя е №10 в Европа и понеже общуваме с много хора в чужбина, всички искат да пътуват с нея в чужбина. Дори мои приятели се върнаха и си купиха апартамент в Банско, за да може да пътуват с теснолинейката. Това е уникално място и уникален начин за придвижване“, посочи пътникът Даниела Балабанова.

От държавната железница признават, че на този етап не могат да предложат нови влакове заради липсата на средства. Но поясняват, че продължават да търсят начини на финансиране, което да обнови композициите и по тази линия.

spot_img
Ангел Узунов
Ангел Узунов
Ангел Узунов става част от екипа на Телемедиа през 2012 година. Занимава се с журналистика повече от 15 години.

Свързани статии

Последвай ни

27,000Феноветекато
4последователиследвам
1,840абонатиабонирам
spot_img
spot_img

Последни статии