7.9 C
Пазарджик
сряда, 9 октомври, 2024

Експерти обсъдиха туристически Бранд България, дестинациите лидери и човешкия потенциал


Събитието бе организирано от Катедра „Икономика на туризма“ при УНСС и ПГИТ „Александър Константинов“ – Велинград

Велинград бе домакин на дискусионна кръгла маса на тема „Бранд България и дестинациите лидери в здравния туризъм – Велинград и Западни Родопи“. Форумът бе открит от проф. д-р Мариана Янева, ръководител на катедра „Икономика на туризма“, която подчерта значението на активното сътрудничество между образованието, местната власт и бизнеса за успешното развитие на туристическите дестинации. Тя посочи Велинград като доказан лидер в областта на здравния туризъм. По думите ѝ, дълги години бизнесът в България е инвестирал в суперструктура, но създаването на квалифицирани кадри все още остава сред ключовите предизвикателства.

Затова основен акцент в събитието беше темата за приноса на кадрите към конкурентните предимства на дестинациите и как Велинград успява да създаде, мотивира и задържи квалифицираните служители.

Темата допълни председателят на Българската асоциация за туризъм и асоцииран партньор на катедрата Ивелин Кичуков. Той подчерта, че България има уникалната възможност да бъде лидер в здравния и други видове туризъм като историческия. Според него, в управлението на дестинациите трябва да се наблегне на уникалността на всяка от тях, като в случая на България това могат да бъдат както природните, така и кулинарните, културните, историческите и други предимства.

Важен партньор тук са общините. Той отчете и проблемите пред бранша. И се съгласи с тезата на туристическия бранш: „При тези инвестиции, които правим, не ни остават достатъчно пари за добри кадри“.

На фона на тези проблеми Велинград продължава да бъде сочен като предпочитана туристическа дестинация в страната.

Според данните от ЕСТИ през 2023 г. Велинград е посетен от над 360 000 туристи, а през първите осем месеца на 2024 г. туристите са 237 606. Г-жа Спасова също подчерта значението на сътрудничеството между образованието и бизнеса за осигуряването на необходимите кадри за поддържането на ежегодния растеж в броя на туристите и високото качество на обслужване.

Факторите, които отличават Велинград като дестинация лидер и курорт за здравен туризъм в четири сезона, са наличието на букет от биоклиматични фактори, минерална вода и висококвалифицирани специалисти, подчертаха д-р Таня Беличенова – главен експерт по балнеология, спа, физикална и рехабилитационна медицина за дестинация Велинград и Западни Родопи известен хотел, и д-р Илза Попова – директор на Специализирана болница за рехабилитация-Национален комплекс, филиал Велинград.

предишна статия
Следваща статия
Ангел Узунов
Ангел Узунов
Ангел Узунов става част от екипа на Телемедиа през 2012 година. Занимава се с журналистика повече от 15 години.

Свързани статии

Последвай ни

27,000Феноветекато
4последователиследвам
1,840абонатиабонирам
spot_img
spot_img

Последни статии