Едновременно две китайски компании – „Тенсент“ (Tencent) и „Алибаба“ (Alibaba) – влязоха за първи път в историята в първата десетка на най-скъпите марки в света BrandZ Top 100 за 2018 година. Те са на съответно на пета и девета позиция, съобщи китайското издание „Чайна дейли“ в сряда.
Според рейтинга стойността на китайския гигант в областта на телекомуникациите „Тенсент“ е 179 мииларда долара, което е с 65% повече от миналата година.
Нематериалните активи на един от лидерите в областта на електронната търговия на Китай „Алибаба“ е оценен на 113,4 милиарда долара, което е с 92% над показателите от предишния разглеждан период.
„Запазените марки, които печелят в съвременната епоха на маркетинговото разузнаване (Marketing intelligence, MI, разузнаване на пазара, постоянно събиране на информация за измененията във външната среда), включително такива компании като „Тенсент“ и „Алибаба“, поставят потребителите в центъра на всички свои бизнес процеси“, казва Дорин Ван, който оглавява подразделението на BrandZ – изследователската компания Kantar Millward Brown, която съставя рейтинга.
„Тези компании използват своите технологични разработки, за да разберат по-добре потребностите на клиентите и да приложат тази информация към създаването на цяла екосистема от услуги, които могат по-качествено да удовлетворят търсенето на аудиторията“, отбеляза експертът. /ТАСС