Клиентите на НАП могат да получат своя персонален идентификационен код след подаване на заявление, а издадения ПИК да се получи във всеки офис на НАП.
Персоналният идентификационен код се получава лично, чрез изрично упълномощено лице или от изрично посочено в заявлението лице.
Чрез този код клиентите на администрацията могат да направят справка за осигурителният им доход, информация за членство в пенсионен фонд, декларираните трудови договори, какви данни е подало лицето в качеството си на осигурител с декларация обр. 1 и декларации обр.6, задълженията си към НАП, извършени плащания и др.
Kлиентите могат да подадат искане за издаване на документ и различни видове декларации приемани от НАП.
Притежателите на ПИК могат да получават по телефона справка за дължими данъци и осигуровки, както и за подадени за тях данни. Услугата е достъпна и на телефонния номер на Информационния център на НАП – 0700 18 700. Всички клиенти на приходната администрация, които притежават ПИК, могат да я използват, като единственото условие е те да се идентифицират чрез своя ЕГН или ЕИК по БУЛСТАТ и последните четири цифри на персоналния си код.
ПИК дава възможност на притежателят му да провери задълженията си за местни данъци и такси за над 200 общини.
Нова услуга предоставена чрез ПИК издаден от НАП е проверка на електронното досие на лицето в Национална здравноосигурителна каса.