В обществения сектор средната месечна заплата е 907 лв., в частния - 804 лв. в Пазарджишка област

21.05.2018 12:18 3645 Коментари: / Добави коментар Редактор: Павлина Гаджева Бизнес

По предварителни данни на Националния статистически институт (НСИ) наетите лица по трудово и служебно правоотношение в област Пазарджик към края на март 2018 г. се увеличават с 5.7% спрямо края на декември 2017 г., като достигат 60.9 хиляди.

Спрямо края на четвъртото тримесечие на 2017 г. наетите лица в обществения сектор се увеличават с 4.3% (13.1 хиляди), а в частния сектор с 6.1% (47.8 хиляди) през първото  тримесечие на 2018 година.

В края на март 2018 г. наетите лица по трудово и служебно правоотношение в област Пазарджик са с 3.1% или с 1.8 хил. повече в сравнение със същия период на предходната година, като увеличението на наетите в частния сектор е с 4.0%., а в обществения сектор наетите по трудово и служебно правоотношение намаляват с 0.1%.

Средната брутна месечна работна заплата за януари 2018 г. за област Пазарджик е 810 лв., за февруари - 831 лв., и за март - 838 лева.

През първото тримесечие на 2018 г. средната месечна работна заплата за областта намалява спрямо четвъртото тримесечие на 2017 г. с 4.2% и достига 826 лева. За обществения сектор средната месечна заплата е 907 лв., а за частния - 804 лева.

През първото тримесечие на 2018 г. средната месечна работна заплата за област Пазарджик нараства с 6.3% в сравнение с първото тримесечие на 2017 година.

В сравнение с останалите области на страната през първото тримесечие на 2018 г. област Пазарджик е на 16-о място по показателя „средна работна заплата“. Най-висока средна месечна работна заплата получават наетите в областите София (столица) - 1 456 лв., София  - 1 074 лв и Стара Загора - 1 052 лв..

Данните са получени от тримесечното Наблюдение на наетите лица, отработеното време, средствата за работна заплата и други разходи за труд, което има за цел да изследва текущото състояние и динамика на основни аспекти на пазара на труда. Наблюдението е репрезентативно, като се използва стратифицирана случайна извадка от предприятия. Генералната съвкупност се стратифицира по следните критерии: териториален признак - 28 административни области, икономическа дейност по КИД - 2008 и размер на предприятието според броя на наетите лица.

Методологията на тримесечното наблюдение на наетите лица, отработеното време, средствата за работна заплата и други разходи за труд, както и актуални данни, могат да бъдат намерени на интернет страницата на НСИ http://www.nsi.bg/sites/методология; http://www.nsi.bg/данни.




Споделете в:

Коментари

Топ новини

Надзорният съвет на НОИ утвърди проекта на Закон за бюджета на ДОО за 2020 г.
23.10.2019 15:52 44
Надзорният съвет на НОИ утвърди проекта на Закон за бюджета на ДОО за 2020 г.

На свое заседание днес Надзорният съвет на Националния осигурителен институт (НОИ...

Откриха 39 мъртви тела в камион
23.10.2019 15:41 1170
Откриха 39 мъртви тела в камион

МВР няма официална информация за камиона във Великобритания, в който са намерени ...

Хванаха пазарджиклийка, продавала дрехи с логото на известни марки
23.10.2019 12:53 1013
Хванаха пазарджиклийка, продавала дрехи с логото на известни марки

Спортни стоки са иззети от района на общинския пазар в Септември. Вчера кримина...

ТМ+

Скандал с Google
23.10.2019 10:49 123 Техно
Скандал с Google

Журналистите настояват за предприемане на действия срещу технологичния гигант Goo...

ТЕЛК комисиите ще работят и без специалисти по конкретното заболяване
20.10.2019 11:45 440 Общество
ТЕЛК комисиите ще работят и без специалисти по конкретното заболяване

Предстои важна социална промяна, която засяга ТЕЛК решенията. Правителството пост...

Продължава лятото през октомври
19.10.2019 10:08 348 Общество
Продължава лятото през октомври

Почивните дни ще бъдат топли и слънчеви, валежи не се очакват. В събота ще има...

Близо еднометрова зелена игуана свалиха от липа
16.10.2019 13:01 2109 Общество
Близо еднометрова зелена игуана свалиха от липа

Сигнал на безплатния Горещ телефон на Община Стара Загора за почти еднометрова зе...