„Операции за скорост се извършват на главните пътища и автомагистралите, както и на някои места от третокласната и общинската мрежа, в които имаме участъци с концентрация на ПТП по причина превишена или несъобразена скорост спрямо пътните условия“, каза гл. инспектор Росен Рапчев, началник на сектор „Пътен контрол” към Главна дирекция „Национална полиция”
Той допълни, че водачите не се спират за проверка, а се снимат с технически средства.
„Имаме 148 мобилни камери, които са в автомобилите, 28 камери, които са на тринога, 23 стационарни камери и една за средна скорост за момента. С тези технически средства ние осъществяваме контрол на скоростта през цялото време, както през деня, така и през нощта“, обясни гл. инспектор Рапчев.
Това е операция на TISPOL и е съгласно техен график. У нас тя се провежда за втори път през тази година.
Целта на операция TISPOL за разрешена максимална скорост за движение е да дисциплинира шофьорите и статистиката показва, че постигаме резултати в това отношение, но въпреки това родните шофьори се нареждат в челните места по пътни нарушения, коментира гл. инспектор Рапчев.
Оказва се, че нашенци са големи нарушители като преди нас по брой нарушения са германците, но те имат по-голям автопарк. Държавите подобни на България се движат доста под нас“, уточни инспекторът.