„Изследванията на асфалта показват, че по време на изпитването му със солна киселина има вложен недопустим материал в него. Въпреки това документацията е изрядна. Сега предстои независима лаборатория да потвърди резултатите“, заяви Нанков.
Той добави, че пътната агенция никога не е имала проблем с намирането на строителната фирма и припомни, че разрешението за строеж е издадено през 2010 г., а строителството е започнало през 2011 г.
Окончателно пътят е бил приет от 20-членна комисия през декември 2016 г., подчерта Нанков.
„Така е и в този случаи. Изследванията на съставките на рецептата на асфалта са направени в частна лаборатория в Стара Загора през 2014 г. АПИ е информирана за резултатите на 27.07.2014 година“, уточни регионалният министър.
Той подчерта, че гаранцията на обекта е до края на тази година, а 365 дни е банковата гаранция.
Нанков заяви, че това е първият случай, в който строител отказва да изпълни задълженията си по договор, а именно да отстрани дефектите в 21 участъка на трасето.
„След изтичането на гаранционния срок 15 август, който беше даден на фирмата, да си отстрани дефектите по целия пътен участък, на 20 август от АПИ са информирали, че изпълнителят отказва да си изпълни ангажименти. На 24 август е подаден доклад до УС на АПИ“, коментира Николай Нанков и добави, че отремонтирането на проблемните участъци, констатирани с протокол към юни, ще започне до края на утрешния ден и ще са за сметка на пътната агенция.
Министърът подчерта, че ремонт няма да бъде извършен единствено в участъка, където стана инцидентът, тъй като все още се водят следствени действия.
Той добави още, че за състоянието на мантинелата се грижат общинските власти, а не пътната агенция и уточни, че отговорността на АПИ е от бордюр до бордюр.
„Призовавам всички институции за свои действия или бездействия да си понесат отговорността и защо БСП не поискаха оставката на общинските власти в Своге“, попита Нанков в отговор на искането на левицата, която по-рано днес поиска оставката на правителството и премиера.
Той заяви, че в района има трафик камера, която освен да брои колите, отчита и скоростта.
„Много ще е интересно с каква скорост ежедневно са се движили там автомобилите и автобусите, но не мога да оглася тези данни към момента, защото те са обект на следствена тайна“, посочи регионалният министър.
Нанков увери, че никой не е правил опит да прикрива нещо, а напротив – предоставили са информация, че има проблем с пътната настилка.
„Дали това е причината за инцидента, ще установят компетентните органи. Становището на АПИ за пътната настилка е предадено в Националната следствена служба. Уведомленията от АПИ ще се окажат 7, а не 5, за отстраняване на нередности по пътя“, коментира в заключение Николай Нанков.