7.9 C
Пазарджик
сряда, 13 ноември, 2024

Инфлуенсърите могат да тласнат подрастващите към вредно потребителско поведение

Приетият наскоро във Франция законопроект за регулиране на дейността на т.нар. инфлуенсъри с цел да се предпази обществото от опасни стоки и вредни практики е важна стъпка и в областта на потребителската защита. Популярните личности, които публикуват маркетингово съдържание в социалните мрежи, оказват огромно влияние предимно върху подрастващите и младите хора. Тези социални групи са най-уязвими, тъй като нямат нито необходимата потребителската подготовка, нито социалния опит, за да могат критично да гледат на представената информация.

Коментарът е на основателя на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова в Бизнес Видео подкаст на bTV.

Руменова припомни, че бъдещият нормативен акт предвижда забрана влиятелните личности да популяризират пластични интервенции, да споделят съдържание с животни, които не е разрешено да бъдат взимани за домашни любимци и пр.

„Всички тези вредни тенденции формират съзнанието на младите хора и оказват трайно влияние не само върху техния моментен избор, но и върху цялостната им настройка като потребители. Защото се оказва, че инфлуенсърите имат много по-голямо въздействие от една класическа реклама, тъй като тук се работи с доверието на хората у една популярна личност и страстта.“, обърна внимание тя.

„Хората се стремят към успех, към престиж – нещо, което демонстрират самите инфлуенсъри. Мислят си, че статутът на тези популярни лица, който често се оказва и нереален, е постигнат именно чрез стоките и услугите, които те твърдят, че ползват, или пък тези продукти са достъпни за тях, защото въпросните следвани в социалните мрежи личности имат висок стандарт на живот.“, анализира още Габриела Руменова.

Затова експертът по потребителски права и маркетингови комуникации е категорична, че е важно дейността на инфлуенсърите да бъде законово регламентирана. Тя направи препратка към неотдавна въведеното изискване към собствениците на онлайн платформи за търговия, които дават възможност за клиентски отзиви – да носят отговорност за автентичността на оценките и коментарите, както и да гарантират, че те са оставени от реални потребители, ползвали техните стоки или услуги.

spot_img
Величка Ачева
Величка Ачева
Величка Ачева е част от екипа на Телемедиа от 1 април 2002 г., след кратко прекъсване се завръща в телевизията през 2019 г. Занимава се с журналистика още от студентските си години.

Свързани статии

Последвай ни

27,000Феноветекато
4последователиследвам
1,840абонатиабонирам
spot_img
spot_img

Последни статии