За предстоящите местните избори, които ще се проведат на 27 октомври 2019 г., ще бъдат предоставени три електронни административни услуги, съобщиха от Държавна агенция „Електронно управление“.
Услугите включват „Вписване в избирателния списък по настоящ адрес“, „Гласуване с подвижна избирателна кутия“ и „Изключване от списъка на заличените лица преди предаване на избирателния списък на СИК“, като предоставените услуги са свързани единствено с подготовката на предстоящите местни избори и имат кратковременен характер, поради което не са регистрирани в Административния център и имат служебни номера на ДАЕУ.
Заявленията се подават пред съответните органи до 12 октомври, не по-късно от 14 дни преди изборния ден, и могат да се достъпват през Единния портал за достъп до електронни административни услуги на ДАЕУ. За да бъде заявена услугата по електронен път, на компютъра си трябва да имате инсталирано Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП), профил в системата „Електронно връчване“ и инсталиран Adobe Reader, като за услугите не се изисква такса.
Попълнената и подписана електронна форма на заявлението се изпраща чрез Системата за сигурно електронно връчване към избраната общинска администрация. Предоставянето на тези услуги може да се извършва от всички общински администрации, които са присъединени към посочената система, без да има други изисквания към тях.
Съгласно изискванията на Изборния кодекс, след получаване на заявлението, съответната администрация следва да извърши необходимите действия по изпълнение на процедурата на избраната услуга.