С 40% е намалял делът на отпадналите от образователната система деца за последните шест години благодарение на усилията на екипите по Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане, включване и предотвратяване на отпадането от образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст.
Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на заседание на Координационното звено по Механизма в Министерски съвет, което бе ръководено от министър-председателя акад. Николай Денков.
За тези години над 50 000 деца са върнати и задържани в училище. „В резултат на екипната работа всяка година около 9 000 деца и ученици трайно остават в системата и това е едно бъдеще за тях. Това е нагледна илюстрация и на това как институциите могат да работят заедно и то – да работят успешно“, каза проф. Цоков.
Само през учебната 2022/2023 година върнатите и трайно включени в образователната система деца и ученици са 12 439, като от тях 7992 никога не са били записвани досега в детска градина или училище. Те са със 722 повече в сравнение със същия период на миналата учебна година. Проф. Цоков отбеляза, че има повишаване на обхвата на 5-годишните деца.
В цялата страна работят 1223 екипа за обхват с включени 18 629 участници от различни институции. По време на заседанието бяха обсъдени възможности за ускоряване на обмяната на информация за деца и ученици, които задължително трябва да посещават градина и училище от 15 септември. Тема на срещата беше оптимизирането на дейностите и подобряване на работата на екипите.