8.9 C
Пазарджик
събота, 2 март, 2024

Недоволство и неясноти около тол таксите

Националният доставчик носи отговорност за събирането на паричния поток от тол таксите, независимо от използваните начини за таксуване – маршрутна карта, бордово устройство или GPS тракер.

Това заяви проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на агенция „Пътна инфраструктура“.

Асенов участва в инициирана от няколко браншови транспортни организации дискусия на тема „Предизвикателствата при въвеждането и експлоатацията на тол системата“.

В срещата участват Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата, Камарата на автомобилните превозвачи в България, Конфедерацията на автобусните превозвачи и Националното сдружение на българските превозвачи.

Що се отнася до притесненията на бизнеса за националните доставчици и техните условия за наемане на бордовите устройства, Олег Асенов посочи, че ще има значително намаление на месечната такса за обслужване на бордовите устройства.

Думите му обаче бяха посрещнати с бурни реакции от страна на превозвачите, които изразиха недоволство от условията, които националните доставчици, „Интелигентни трафик системи“ АД и „Конкорд смарт инфраструктура“ АД, им предлагат, а именно – месечен абонамент и депозит за бордовото устройство.

От бизнеса настояват тези устройства да им бъдат предоставяни безвъзмездно или с право на закупуване или депозит и без абонаментна такса.

Сега от фирмата предлагат цена на месечния абонамент от 15,90 лв, без ДДС, което прави 226,8 лв. на година.

От доставчика твърдят, че това е промоционална цена, което превозвачите категорично не приемат.

Превозвачите подозират лобизъм и умишлени ограничения от страна на АПИ, защото нямало работеща система за отчитане на GPS тракерите и е недопустимо начисляването на „такса обслужване“ при ползването на бордови устройства.

Освен това те не са съгласни и с условието за сключване на двугодишен договор, чието евентуално предсрочно прекратяване изисква заплащане на неустойки.

От бизнеса не са съгласни и с това, че от АПИ не са предвидили алтернативни неплатими пътища, а посочените такива от агенцията били непроходими.

„Ако системата тръгне на 1 март, както е планувано, ще има страхотен трус, защото тя не е подложена на стрес тест за ескалацията и ще се получи блокаж“, заявиха от бизнеса.

В същото време от АПИ припомнят, че ако шофьорите решат да пренебрегнат правилата, подлежат на санкции, които са компенсаторна такса на пътя или електронен фиш в края на деня.

Глобата, в случай че не платят такса, е минимум 1800 лева.

Автобусните превозвачи изразиха несъгласие от въвеждането на маршрутни карти, които няма да могат да бъдат попълнени.

От Камарата на автобусните превозвачи заплашиха, че няма да могат от понеделник  – 2 – ри март за излязат на робота.

Таня Кабурова
Таня Кабурова
Таня Кабурова става част от екипа на Телемедиа отново през 2020г. Занимава се с журналистика от 19 години.

Свързани статии

Последвай ни

27,000Феноветекато
4последователиследвам
1,840абонатиабонирам
spot_img

Последни статии