19.9 C
Пазарджик
вторник, 23 юли, 2024

Нелоялни търговски практики по Черноморието

Хотели не отговарят на броя на звездите с които се рекламират, някои изобщо нямат право да работят като места за настаняване, бистра се обевяват за ресторанти, масово заведенията нямат необходимата категоризация.

Това са най-честите нелоялни търговски практики, на които са се натъкнали проверяващите по морето, съобщи за „Телеграф“ председателят на Комисията за защита на потребителите Стоил Алипиев. Общо 30 обекта са затворени, защото нямат необходимата категоризация, уточни той.

Нарушения

Алипиев обясни, че нарушенията са свързани основно със звездите на местата за настаняване и заведенията. Сред тях е предлагане на услуги за 5-звезден хотел, без той реално да има тези звезди. Изобщо дори в някои случаи няма категоризацията за хотел или има по-ниска категоризация, подчерта Алипиев. И изтъкна, че много често срещана търговска практика е предлагане на хотелски услуги в обекти, които са в процес на категоризация, което също е нарушение. Има и много ресторанти, които се рекламират по този начин, но реално са само бистра. Така заблуждават клиентите, че предлагат богато меню, а всъщност това не е така, категорични са от Комисията за защита на потребителите.

Курорти

Тези нелоялни практики се прилагат най-често в курортите. Сред най-пресните случаи са две заведения – едното в Равда, а другото в Слънчев бряг. Първото се е рекламирало като плажен бар с богат асортимент от храни и напитки, но реално има категоризацията само на бистро, което предлага значително по-малък асортимент и по този начин клиентът остава излъган. В Слънчев бряг друго бистро се представяло за ресторант.

Източник: КЗП

Таня Кабурова
Таня Кабурова
Таня Кабурова става част от екипа на Телемедиа отново през 2020г. Занимава се с журналистика от 19 години.

Свързани статии

Последвай ни

27,000Феноветекато
4последователиследвам
1,840абонатиабонирам
spot_img
spot_img

Последни статии