Всички клиенти на застрахователна компания „Олимпик“, които имат действащи договори, имат право да получат обратно платените премии по тях за срока, в който договорите няма да действат.
Това каза зам.-председателят на Комисията по финансов надзор (КФН) Ралица Агайн, предаде БГНЕС.
Ралица Агайн ръководи управление „Застрахователен надзор“ в КФН и даде подробности около случващото се със отнетия лиценз на застрахователното дружество „Олимпик“, което е лицензирано в Кипър, но при условията на единен пазар в ЕС извършва дейност и у нас.
Тя увери, че веднага след получаването на информацията от кипърския регулатор в областта на застраховането на 10 май, още в същия ден КФН е забранила продажбата на застраховки, както и разпореждане с активите на застрахователя в България.
В полунощ бяха прекратени автоматично всички договори с дружеството в Кипър и у нас.
Връщането на платените премии обаче няма да се случи веднага, а в процедурата по ликвидация на застрахователя, заедно с всички негови кредитори.
„Засегнатите клиенти по застраховка „Гражданска отговорност“ са 197 551. Толкова са действащите полици към днешна дата“, поясни Ралица Агайн.
Положението се усложнява допълнително и от факта, че огромна част от застраховките са сключени при условията на разсрочено плащане на премията. „Помолихме гаранционния фонд да ни предостави информация за това как изтичат падежите на тези вноски, за да преценим мащаба на това изключително неприятно събитие за нашия пазар“, подчерта зам.-председателят на КФН.
Застрахователното дружество е лицензирано в Кипър, а единствената друга държава, в която то извършвало дейност чрез свой клон е България.
„Направихме разчет въз основа на информацията на Гаранционния фонд за парите, които „Олимпик“ трябва да възстанови по прекратените полици. Общо са на стойност 9,35 млн. лева. Общата стойност на тези полици възлиза на 40 млн. лева. Между 3 лева и 78 лева е средната загуба за клиент“, допълни още зам.-председателят на КФН.
Източник: БГНЕС