Близо 100 милиона са събрани през 2023 година от глоби за превишена скорост
Експертите по пътна безопасност Богдан Милчев и Христо Радков коментираха основните причини за тежките пътни инциденти в България. Според тях, лошото състояние на пътищата е водещ фактор за високата аварийност.
Високи глоби и събираемост
Милчев и Радков подчертаха, че глобите в България са сред най-високите в сравнение с доходите на населението, но събираемостта им остава проблематична. През 2023 година, събраните глоби за превишена скорост достигнаха почти 100 милиона лева. Въпреки това, броят на тежките пътни инциденти се увеличи с около 250 спрямо предходната година, което показва, че високите глоби не водят до намаляване на аварийността.
Положителни ефекти и предизвикателства
Единственият положителен ефект, който се наблюдава, е намаляването на броя на жертвите, което вероятно се дължи на обновяването на автопарка. Въпреки това, броят на ранените продължава да расте.
Проблеми с пътната инфраструктура
България остава на последно място по безопасност на пътищата в ЕС, заедно с Румъния. Основните проблеми включват лошо проектирани и поддържани пътища, недостатъчно осветление, неефективни обезопасителни системи и неправилно поставени пътни знаци.
Всички тези фактори водят до повече грешки от страна на шофьорите и увеличават риска от инциденти.