18.9 C
Пазарджик
вторник, 16 юли, 2024

За 3 месеца има над 7000 обаждания на Националния телефон за деца 116 111

Над 7000 са обажданията на Националния телефон за деца 116 111 на Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) за първото тримесечие на годината. Това съобщиха от пресцентъра на ДАЗД. Проведените консултации са 2249. Подадените сигнали за насилие над дете от 1 януари до 31 март тази година са 182.

От ДАЗД отчитат, че се запазва тенденцията децата да търсят консултантите на линията най-вече заради проблеми в общуването и взаимоотношенията, както с връстниците си, така и с възрастните.

Общо за 2022 г. обажданията на Националната телефонна линия за деца са 28 400. Сигналите за дете в риск са 1052, което е с над 3 % повече в сравнение с 2021 година. Най-много от тях са за физически и психически тормоз над дете. На второ място са подадените сигнали за неглижиране.

Всяко дете, което търси подкрепа и иска да бъде изслушано, може да се обади денонощно на Националната телефонната линия 116 111 на Държавната агенция за закрила на детето. Всеки, който е загрижен за дете или е свидетел, че то е в риск, може да се свърже с линията, посочват от ДАЗД.

От 2021 година, Държавната агенция за закрила на детето е официален член на Глобалната мрежа от национални телефонни линии за деца – Child Helpline International (CHI).

Източник: БТА

Величка Ачева
Величка Ачева
Величка Ачева е част от екипа на Телемедиа от 1 април 2002 г., след кратко прекъсване се завръща в телевизията през 2019 г. Занимава се с журналистика още от студентските си години.

Свързани статии

Последвай ни

27,000Феноветекато
4последователиследвам
1,840абонатиабонирам
spot_img

Последни статии