В рамките на месец ще станат ясни резултатите от вътрешна проверка на Пътната агенция, по повод сигнала, постъпил в Телемедиа от зрител. В Новините вчера ви разказахме, за семейство от Белово, което ни сигнализира за нередности при събирането на глоби от служители на БГ ТОЛ. Ето и становището на националното ТОЛ управление този етап от проверката.
След като били спрени от служители на БГ Тол семейство от Белово са санкционирани с акт за изтекла винетка. Тъй като са нарушители те не оспорват санкцията, но са скандализирани от метода на работа на този контролен орган, който им взима талона и отказва да го върне, докато не платят глоба в размер на 70 лева.
Потърпевшата Венета Вучкова, обаче недоумява защо е било нужно да им се взема талона и да ги принуждават да платят глобата веднага, след като са имали право на 14-дневен срок за това.
В отговор до Телемедиа от Агенция пътна инфраструктура заявяват, че са изискани писмени обяснения на служители в сектор „Контрол и правоприлагане“. От тях става ясно, че на водача на пътното превозно средство е обяснено, че може да плати компенсаторна такса в размер на 70 лв. на място чрез ПОС терминал или да му бъде съставен акт за установено административно нарушение. В този случай ще има срок от 14 дни да заплати компенсаторната такса по банков път, а също така ще трябва да купи уикенд винетка, за да продължи пътя си.
Според писмените обяснения на служителите, извършили проверката, нарушителят е предпочел да плати таксата на момента. Талонът на автомобила не е „отнеман“, а служителите на БГ ТОЛ не са принуждавали нарушителя да плати таксата на място. Окончателните резултати от проверката ще са ясни до месец.