Във връзка с изпълнение дейностите по Проекти, Договори № 2021-1-ES01-KA121-SCH-000003688 и № 2022-1-BG01-KA121-SCH-000067590 по Програма „Еразъм+“ на Европейския съюз в Художествена галерия „Станислав Доспевски“ – Пазарджик бе проведен интегриран интерактивен урок-пленер по Изобразително изкуство на тема: „В света на изобразителното изкуство. Наблюдавам предметите и техните форми“ с ученици от 4. Б клас на НУ „Отец Паисий“ – Пазарджик, класен ръководител Марияна Ешкенази. Наблюдаващи работата бяха Естер Миралес и Джоан Марк Абад – учители от Еscola Martinet, град Барселона – Кралство Испания.
В художествената галерия се съчетаха цветове, форми, слово, за да стимулират творческата дейност на учениците. Децата се докоснаха до красотата и изяществото в творбите на видни художници, живели и творили в нашия град. Разгледаха изложба от творби на проф. Величко Минеков – 41 скулптори и 53 рисунки от фонда на галерията, разказаха за живота и творчеството на Станислав Доспевски, Георги Машев, Георги Герасимов, Райко Алексиев, Екатерина Вазова, Анна Бехар и др.
Допирът до изкуството дава полет на въображението, развива наблюдателността, зрително-пространственото ориентиране и концентрацията, вдъхва желание за мечти и увереност, че може да се постигне непостижимото. Учениците усвоиха нови знания, наблюдавайки и изучавайки художествените изображения. Твориха като създадоха свои рисунки в художествената галерия. Изкуството им даде възможност да осмислят красотата на действителността около тях, да анализират, обобщят и повярват в доброто начало, да изпитат неподозирани чувства, които обогатяват детската мисъл и духовност.
В урока бяха използвани актуални интерактивни методи – мултимедийна презентация, образователна мултимедийна среда за онлайн обучение IZZI, мотивираща и подпомагаща възприемането и осмислянето на учебната информация, мисловни карти за обобщаване на учебното съдържание, екипна работа и индивидуални творчески задачи. Дейностите в урока стимулират творческото и дизайн мислене на учениците, активират въображението, стимулират нестандартността. Те бяха интегрирани с познанията на учениците от други области на изкуството – литература, музика, фотография.
Изкуството свързва и обогатява учениците, защото се създава на език разбираем за всички, защото вълнува всеки човек, докоснал се до него. Съприкосновението с изкуството в този урок-пленер научи учениците да мислят, да се изразяват свободно, да споделят своите фантазии и идеи, да експериментират, да прилагат умения си, така че да се чувстват удовлетворени.