2.9 C
Пазарджик
четвъртък, 29 февруари, 2024

Защо спряха част от влаковете по линията Септември-Добринище?

БДЖ отмени част от влаковете по линията Септември – Добринище. Това предизвика вълна от недоволство и породи нови твърдения за умишлен фалит на родопската теснолинейка.
Днес в писмо до медиите от националния железопътен превозвач заявиха, че влакчето е сред приоритетите на БДЖ и проучват възможностите за подмяна на състава.

С настъпване на лятото и най-силния туристически сезон, от миналата седмица БДЖ започна редовно да отменя най-използвания влак по теснолинейката Септември-Добринище и да го обслужва с автобуси.

Единствената у нас теснопътна жп линия се обслужва с дизелови локомотиви, произведени и доставени през 1965 и 1988 година. 54-годишните ветерани са най-старите локомотиви на БДЖ в редовна експлоатация. Тяхната поддръжка е ангажимент на държавния жп превозвач и се извършва в Локомотивно депо Септември.

БДЖ разполага с 6 локомотива за теснолинейката, но изведнъж – поради повреди, броят им е намалял до 3, от които нова авария е изкарала от релсите още 2. За мнозина тези действия приличат на опит за закриване на теснолинейката.

От БДЖ категорично отрекоха тези твърдения, но признаха, че тяговият подвижен състав, който в момента обслужва теснолинейката, е морално остарял. За осигуряване на услугата в дългосрочен план е извършено проучване и са установени контакти с производители на такъв тип локомотиви за технологична помощ в Германия, както и за нов подвижен състав за теснопътната линия. А иначе интерес към пътуване с теснолинейката има и днес.

От БДЖ заявиха, че локомотивите се ремонтират, но не се ангажират с конкретен срок, в който ще бъдат пуснати в движение.

Ангел Узунов
Ангел Узунов
Ангел Узунов става част от екипа на Телемедиа през 2012 година. Занимава се с журналистика повече от 15 години.

Свързани статии

Последвай ни

27,000Феноветекато
4последователиследвам
1,840абонатиабонирам
spot_img

Последни статии