11.9 C
Пазарджик
вторник, 27 февруари, 2024

Кои храни засилват имунитета ни?

Чудите се какво да добавите към ежедневния си прием, за да подобрите общата форма на организма си? Да, има такива. 

Здравословни храни, които подсилват имунната система

Няма магически формули, които напълно да предпазват организма при всяка възможна среща с вируси или бактерии. Но е факт, че можем да подпомогнем имунния отговор в случай на такива срещи. В крайна сметка те са неизбежни и можем единствено да се опитаме да сведем последствията от тях до минимум. Трябва да се придържаме към няколко основни правила: редовно миене на ръце, здравословно хранене, спорт и качествен сън. Тези неща са особено важни при смяната на сезоните и застудяването.

Риба и морски дарове
На първо място в здравословния ни списък, без никаква конкуренция, са рибата и морските дарове, заради разнообразието от хранителни съставки, които осигуряват Препоръчително е да ги включвате в менюто си 3-4 пъти седмично, за да си гарантирате достатъчен прием от всичко полезно, което съдържат.

Плодове и зеленчуци с бета каротин
Бета каротинът се превръща във витамин А, който от своя страна подсилва естествената защита на организма и реакцията му спрямо токсини и други вреди вещества. Съдържа се основно в моркови, спанак, кейл (къдраво зеле), кайсии и пъпеш.

Плодове и зеленчуци с витамин Ц
Освен че има благоприятно влияние върху имунната ни система, витамин Ц подкрепя и други жизненоважни процеси като производството на колаген в тялото или усвояването на желязо.

Можете да си го набавите с портокали, ягоди, броколи, червени и зелени чушки, зеле и карфиол и др. Повечето фрешове и смутита съдържат много витамин Ц, а това е една изключително вкусна и здравословна възможност за следобедната ви почивка и на работното място.

Храни за повишаване нивата на цинк
Хапвайте орехи, зърнени храни и морски дарове, за да не страдате от липса на цинк. Съдържа се и в нахута, лещата, говеждото и свинското месо, стридите и пшеничните зародиши. Този минерал помага на клетките на имунната ви система да растат по-бързо и да се диференцират.

Пийте повече вода
На пръв поглед това е очевидно, но често забравяме да следим за достатъчния прием на вода. Хидратацията на организма е ключов фактор както за поддържане на добрата форма, така и за по-ефективното справяне с някоя болест. Вярно е, че всеки организъм има конкретни нужди, но е хубаво да се придържаме към един здравословен минимум, който често ни убягва. Долният праг е четири чаши вода на ден и не трябва да ги заместваме с каквито и да е други напитки.

Елена Ламбрева
Елена Ламбрева
Елена Ламбрева става част от екипа на Телемедиа през 2013 година. Занимава се с журналистика повече от 10 години.

Свързани статии

Последвай ни

27,000Феноветекато
4последователиследвам
1,840абонатиабонирам
spot_img

Последни статии