29.9 C
Пазарджик
четвъртък, 12 септември, 2024

Кога да натиснеш спирачката?

Една човешка драма стресна Пазарджик през слънчева августовска сутрин, малко преди 8 часа. Драма, която можеше да бъде трагедия.

Необичайната гледка на пътнически микробус, паркирал пред един от новите фонтани на града, спря минувачите. Оказа се, че 74-годишен шофьор е получил инфаркт и загубил контрол над бус, който е на Дневния център за възрастни хора с увреждания в село Звъничево. Дошлата линейка само констатирала смъртта на водача. Най-искрени съболезнования на близките му!

Но след като отминат емоциите изникват два много важни момента, които някак останаха в сянка. Първо – починалият е на 74 години и второ – злополучният бус е служебен и редовно превозва хора. Какво следва от тези факти? Че човек на преклонна възраст, 10 години след утвърдената за пенсия, работи като превозвач на хора. Забележете, че починалият мъж е бил на 74 години – точно колкото е средната продължителност на живота на мъжете в България!

Близки коментираха, че шофьорът бил предотвратил по-голяма трагедия, като избегнал евентуален сблъсък. Но къде са фактите? Според положението на буса по-скоро изглежда сякаш той просто е продължил трасето на улица „Гурко“, докато не е опрял в бордюра на фонтана. Не се вижда и спирачен път. Несъмнено скоростта е била ниска, но защо вместо предполагаеми спасителни маневри, шофьорът просто не е натиснал спирачката?

Но не искам да влизам в тълкувания, които са в сферата на компетентентните органи. Малко встрани от конкретния случай, ден преди този инцидент, един друг шофьор в напреднала възраст се заби в ЖП прелез с пусната сигнализация и беше премазан последователно от двата влака, които се разминават там. Разбира се, никой не може да забрани на правоспособен водач да шофира, но да превозва пътници е съвсем друго.

С цялото ми уважение към хората на преклонна възраст, доказано е, че с напредването на времето рефлексите се забавят и това е напълно в реда на нещата. Но не е в реда на нещата човек на възраст 10 години над пенсионната, да работи като превозвач на хора и да рискува животи.

Като избегната потенциална трагедия, всъщност, трябва да се приема фактът, че не е имало пътници в микробуса. Затова нека пропуснем предполагаемите персонални геройства. Вместо това да зададем въпросите – докога щеше да е на работа този човек? До колко години щеше да превозва хора? Кой позволи това да се случи? Кой държи на държавна работа толкова възрастни хора?

Кога щяха да бъдат натиснати спирачките?

Свързани статии

Последвай ни

27,000Феноветекато
4последователиследвам
1,840абонатиабонирам
spot_img
spot_img

Последни статии