Социалните медии са вдъхновител на онлайн потреблението, сочат данни от проучването, озаглавено „Пулсът на онлайн потреблението в България“. Сред другите изводи е, че кратките клипове са изключително атрактивни за младото поколение. Добромир Живков от „Маркет линкс“ изтъкна, че са били анкетирани над 1300 души.
81% от българите ползват Интернет всеки ден.
3 300 000 потребители са направили поне една покупка в Интернет.
Жените пазаруват онлайн малко по-често от мъжете.
Хората в селата и малките населени места по-рядко ползват Интернет.
От над 60-годишните само половината са пазарували през интернет поне веднъж.
Онлайн пазарът е доста ценово чувствителен, сочи още проучването на „Маркет линкс“.
2/3 от хората четат отзиви за продукта. 42%планират какво ще закупят онлайн, а 75% избират продукта спрямо цената, който за тях е най-важният фактор.
Най-много онлайн се пазарува обувки, дрехи, аксесоари. 35% пазаруват основно козметика. 25% залагат на домакински уреди. 61% използват опцията наложен платеж, а 35% плащат с карта. С банков превод пазаруват 2%.
Източник: БНР