8.8 C
Пазарджик
понеделник, 22 април, 2024

Кога е най-подходящото време да приемаме витамини и минерали?

lory.bg - магазин за дамски обувкиlory.bg

Витамините и минералите са микроелементи, които си набавяме чрез храната. По една или друга причина обаче може да се наложи да ги приемате допълнително под формата на хранителни добавки. Времето, в което ги приемате е от значение за правилното им и качествено усвояване. По този начин ще извлечете максимума от приема им.

Кога е най-доброто време да приемате различните видове витамини и минерали, за да имат максимален ефект и добра усвояемост?

Витамин С –  той е сред най-често приеманите витамини и това е нормално, защото той се губи лесно с урината и потта. Спада към водоразтворимите витамини, което прави задържането му в тялото предизвикателство. Той е важен антиоксидант, от който всяка клетка има нужда. Витамин С има киселинен характер, който може да предизвика гадене и позиви за повръщане. По тази причина е добре да се консумира с обилно количество вода и след хранене.

Витамини от група В – Витамините от група В е добре да се приемат възможно най-рано сутрин. Това се налага, защото те осигуряват много енергия и са прекрасен старт на деня. Ще ви помогнат да се чувствате по-бодри и енергични, дееспособни и в чудесна кондиция.

Витамин D – Витамин D е мастноразтворим витамин, който се усвоява най-качествено, ако в храната присъстват мазнини. По тази причина е добре витамин D да се приема по време на хранене по едно и също време всеки ден.

Пробиотици – За пробиотиците също е важно да се приемат по едно и също време, за да може в организма да се осигури постоянното им въвеждане, така че колониите от полезни бактерии да могат да се задържат и размножат пълноценно. Различните пробиотични бактерии се приемат по различен начин, затова е важно да се следват инструкциите на опаковката или на вашия лекар. Обикновено се приемат по време на хранене или на гладно.

Желязо -Това е минерал, който се усвоява най-качествено по време на хранене, по-специално на обяд или вечеря. Тъй като желязото се усвоява по-трудно от организма, то може да предизвика храносмилателни смущения. Заради това е препоръчително да се приема на обяд или вечеря по време на хранене.

Източник: България Он Еър

Силвия Катранкова
Силвия Катранкова
Силвия Катранкова се присъединява към екипа на Телемедиа през 2015 година. Занимава се с журналистика още от ученическите си години.

Свързани статии

Последвай ни

27,000Феноветекато
4последователиследвам
1,840абонатиабонирам
spot_img

Последни статии