23.9 C
Пазарджик
понеделник, 27 май, 2024

Плодове за силен имунитет

lory.bg - магазин за дамски обувкиlory.bg

Знаем, че закуската е първото и най-важно хранене за деня. Добре балансираната закуска полага основите за един ден, в който да се чувстваме енергични, в добро настроение, без желание да наваксаме с храната на следващите хранения. Ето защо е важно с какво закусваме всеки ден. Плодовете са чудесно допълнение към нашата здравословна закуска.

Ето кои са едни от най-полезните, които да добавите в менюто си.

Ябълки – Тези плодове са богати на фибри, витамин С и антиоксиданти. Също така, ябълките са добър източник на флаваноида кверцетин, който има антивирусни и антибактериални свойства и може да засили имунната система, сочат изследвания. Кверцетинът може да бъде особено полезен при хора със сезонни алергии, смятат западни специалисти. Друго предимство на ябълките е, че се комбинират добре с много храни за закуска, сред които овесени ядки, ядкови тахани и масла, кисело мляко и други.

Горски плодове – Прекрасна добавка са към здравословни палачинки, смутита. Горските плодове като малини и сини боровинки, които дори през есенно-зимния период успяваме да намерим свежи в супермаркетите, са богати на различни фитонутриенти, антиоксидантни и противовъзпалителни хранителни вещества, фибри, витамин С. Имат малко калории и захари, а консумацията им не води до резки повишения на кръвната захар, което пък намалява риска от преяждане през останалата част от деня.

Нар – Семената на нара са много богати на антиоксидантни полифеноли, наречени антоцианини, които могат да помогнат за защитата на репликиращите се клетки срещу увреждане от свободните радикали, сочат изследвания.  Семената от нар са уникални и съдържат и много по-концентрирани нива на антиоксиданти, витамини К, С, калий, фибри и фолат. Семената от нар стават за направата на пресен сок, лимонада, като добавка към кисело мляко, овесени ядки.

Банани – Те са един от плодовете, които най-лесно можем да включим в закуската. Можем да ги комбинираме с тахан, да приготвяме с тях полезни палачинки. Да ги добавим към рецептите за сладък хляб, овесена каша и т. н. Като плодове, бананите се смятат за полезни за здравето на храносмилателната система. Осигуряват ни енергия, калий, фибри, витамини от група В, магнезий, манган и други.

Източник: България Он Еър

Силвия Катранкова
Силвия Катранкова
Силвия Катранкова се присъединява към екипа на Телемедиа през 2015 година. Занимава се с журналистика още от ученическите си години.

Свързани статии

Последвай ни

27,000Феноветекато
4последователиследвам
1,840абонатиабонирам
spot_img

Последни статии