Изпълнителният директор на Propaganda Group, собственик на Телемедиа и председател на Bulgarian Public Relations Association Иван Янакиев беше част от журито за тазгодишния студентски конкурс „Като Бернайс“ на PR фестивала „Денят на Бернайс“, който се проведе на 23 ноември.
Два дни, пълни с PR блясък, докато лидерите на индустрията се потопиха в PR индустрията.
„Професията PR е много динамична, многопластова и изисква мултидисциплинарни умения. Тя е една от най-бързоразвиващите се професии. Пиарът и комуникациите са част от стратегическото развитие на всяка една организация„. Мнението е на председателя на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) Иван Янакиев.
Тази година домакин на събитието бе Факултетът по журналистика и масова комуникация към Софийския университет.
В рамките на фестивала, за девета поредна година БДВО организира студентски конкурс „Като Бернайс“. Темата на презентациите, които участниците подготвят тази година, е „Мотивираща кампания“, която да насърчи целевата аудитория да премине от „Едисоновата крушка към лед осветление“.
Една от задачите към участниците беше да включат изкуствения интелект, по някакъв начин. Някои от екипите бяха използвали Chat GTP за набиране на информация, а други, с негова помощ, бяха генерирали идеи за начините на разпространение на съответната кампания. Според бъдещите пиари изкуственият интелект не застрашава бъдещето на тази професия, а напротив – би могъл да бъде от полза в много ситуации, като изготвяне на рекламни кампании, генериране на точната информация и създаване на слогани.
„Искам да благодаря на колегите преподаватели, защото това, което се случва в университетите в цяла България, много ме радва, тъй като след това в бизнеса идват все по-подготвени млади колеги“, коментира Иван Янакиев.