Фейсбук планира да смени името си, като се фокусира върху идеята за изграждане на „метавселена“, която беше оповестена в началото на тази седмица.
Информацията е на блога „Върдж“, който се позовава на добре запознат източник от компанията на Марк Зукърбърг.
Новината за ребрандирането е трябвало да бъде коментирана на годишната конференция на Фейсбук, планирана за 28 октомври, но е възможно това да се случи по-рано.
Целта на смяната на името е да отразява факта, че социалната мрежа е само част от портфолиото на IT гиганта, който притежава приложения като „Уотсап“ и „Инстаграм“. Новото име на Фейсбук се пази в строга тайна, но се предполага, че е свързано с „Хърайзън“ – технологията за добавена реалност, която Зукърбърг и компании разработват от няколко години.
Възможно е смяната на името да е част от стратегия за подобряване на имиджа, коментират анализатори. През последните месеци около Фейсбук и прилежащите ѝ услуги, избухнаха редица скандали, свързани с недостатъчна борба с фалшивите новини и език на омразата, укриване на изследвания, в които се посочва, че използването на социалните платформи вреди на потребителите, както и срив на услугите.
Източник: БНТ