23.4 C
Пазарджик
събота, 15 март, 2025

ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯТ ДИРЕКТОР НА LG И ДРУГИ КЛЮЧОВИ РЪКОВОДИТЕЛИ СПОДЕЛЯТ ПЛАНА НА КОМПАНИЯТА ЗА ПОСТИГАНЕ НА ЦЕЛТА FUTURE VISION 2030

spot_img

ЛАС ВЕГАС, 10 януари 2024 г. – По време на пресконференция за корейските медии в Лас Вегас, Невада, САЩ на 10 януари 2024 г., изпълнителният директор на LG Electronics (LG), Уилям Чо, и други ключови ръководители на компанията представиха стратегията, която LGпредприема, за да постигне своята цел ‘Future Vision 2030’

Изпълнителният директор започна дискусията, като отбеляза, че LG идентифицира три ключови точки на развитие – електрификация, обслужване и дигитализация – които в крайна сметка ще трансформират бизнеса и потребителското изживяване. Компанията цели да преодолее предизвикателства, като постоянната несигурност на пазара и веригата за доставки, както и да повиши растежа, създавайки висока производителност и организация с култура на победител, ориентирана към резултатите.

„Ако 2023 година беше тази, в която зададохме посоката за нови предизвикателства, то 2024-та ще бъде годината, в която наистина ще ускорим тези промени,“ споделя изпълнителният директор Чо. „Future Vision 2030 е нашето обещание към пазара и нашите клиенти и ние ще направим всичко възможно компанията да изпълни тези обещания.“

Обявена от изпълнителния директор миналата година, Future Vision 2030 е дългосрочната цел на LG за трансформацията й към „компания за интелигентни решения за живота“, която може да свърже и разшири потребителските изживявания към различни пространства, включително дома, търговията, мобилността и виртуалния свят.

Укрепване на бъдещата конкурентоспособност чрез инвестиции

Изпълнителният директор Чо обяви ‘Break through Limits’ за ключва фраза, която описва философията на управленческата политика на компанията за 2024 година. След определянето на трите фокус сфери за бъдещото развитие – нехардуерен бизнес модел, B2B разширяване и развитие на нови бизнеси – LG ще приоритизира последващото усъвършенстване на портфолиото си.

Като начало, компанията ще максимизира потенциала на двигателите за бъдещо развитие, като увеличи инвестициите, базирани на стратегическите приоритети на бизнеса. Тази година компанията ще удвои нивото на инвестициите повече от два пъти, насочвайки 8 млрд. щатски долара в R&D и други критични сфери, за да затвърди конкурентоспособността си в бъдеще.

Ключови бизнеси с висок растеж и високи приходи също ще получат по-големи инвестиции през 2024 година. Тук се имат предвид B2B бизнеси, като частите за автомобили, HVAC, вградени домакински уреди и дигитални табели, както и бизнеса на webOS платформата. LG ще продължи да инвестира в нови бизнеси, като зареждането за електрически автомобили (EV) и роботика, като вече беше обявен и инвестиционен план от над 40 млрд.* до 2030 за трансформиране на портфолиото на компанията за качествен бизнес ръст.

Нещо повече, от началото на тази година, LG активно ще търси възможности за неорганичен растеж, като сливания, придобивания и партньорства, в допълнение към осъществяването на стратегии, създадени за подсилване на вътрешните двигатели на растеж. Ще бъде поставен и фокус върху революционни технологични сфери, които имат добавена стойност за потребителите, като AI и смесена реалност (MR).

Главният изпълнителен директор идентифицира новосъздадената Overseas Sales and Marketing Company като ценен актив, който помага на LG да „прескочи границите“. Играейки вече важна роля в международния успех на LG, новата организация има принос за приблизително две трети от общите продажби на компанията. Overseas Sales and Marketing Company имплементира специализирани стратегии, които взимат предвид уникалните характеристики на всеки регион и пазар. Нейните усилия максимизират работата на бизнеса в световен мащаб и играят значителна роля в засилването на възможностите и растежа на международните дъщерни дружества на LG.

Постигане на целите ‘Triple Seven’ за растеж, печалба и стойност

С базираните на платформи бизнеси за услуги, B2B бизнеса и новите бизнеси като три основни двигателя за растеж, компанията се стреми да постигне целта си ‘Triple Seven’: среден темп на растеж и оперативна печалба от 7% или повече, както и стойност на предприятието, която се изразява в коефициент на EBITDA от седем.

Миналата година, въпреки по-ниското пазарно търсене, компанията се представи впечатляващо, благодарение на растежа на своя B2B бизнес. През последните 5 години, общият годишен темп на растеж на B2B бизнеса на LG безпроблемно надхвърля двуцифрено число, като средният годишен темп на растеж на общите продажби достигна около 8%.

Vehicle component Solutions (VS) Company също се превръща в ключов бизнес за LG, постигайки годишни продажби от 8 млрд.* щатски долара през своята 10-годишна история. Очаква се глобалният преход към електрически превозни средства да увеличи търсенето на висококачествени части за електрически превозни средства, което е една от основните области на компетентност на VS Company.

Въз основа на трите стълба на инфотеймънт в автомобилите (IVI), електрозахранващите системи и автомобилните лампи, се очаква VS Company да се радва на продължителен и стремителен растеж. От 2024 година, компанията ще се фокусира основно върху подсигуряването на софтуерно-дефинираните възможности на автомобила, разширявайки клиентската си база за части за електрически превозни средства и засилване на лидерството си в областта на интелигентните лампи. За да отговори на нарастващото количество нови поръчки, компанията инвестира в увеличаването на капацитета за производство в Централна Америка, Южна Америка и Европа.

HVAC бизнеса, друга важна част към B2B портфолиото на LG, нараства бързо в разрастващите се пазари като Азия и Централна и Южна Америка, докато в развитите пазари, включително Европа и Северна Америка – където търсенето за високо ефективни, еко съобразни продукти е силно – компанията продължава да открива нови възможности.

 HVAC бизнеса на LG цели да използва конкурентоспособността на своите технологично напреднали компоненти, като двигатели и компресори, за да разшири продуктовата си гама. След създаването на консорциум за усъвършенствани изследвания в областта на термопомпите в Аляска, САЩ, през ноември миналата година, LG планира да изгради база за научноизследователска и развойна дейност в Европа през тази година. Компанията, освен това, възнамерява и да разшири своя бизнес с представянето на разнообразни климатични продукти, като например Dedicated Outdoor Air System.

 Осъзнавайки, че B2B компаниите са по-малко засегнати от икономиката в сравнение с B2C компаниите, LG активно укрепва своя B2B бизнес като средство за поддържане на стабилни продажби и печалби. Компанията обяви планове за разширяването на своя B2B бизнес, като търси да повиши обема на продажбите до над 32 млрд. щатски долара* (двойно в сравнение с настоящото ниво) до 2030 чрез лансирането на различни нови решения с добавена стойност.

 

LG ще ускори и развитието на цялостния си бизнес модел, навлизайки в нехардуерни сфери, като съдържание, услуги и абонаменти, които да допълват вече съществуващите продуктово-ориентирани домакински уреди и TV компании. Използвайки стотиците милиони LG продукти, които вече са в употреба по целия свят като „платформи“, компанията очаква да генерира продължителни продажби и печалби.

 

В съответствие с тази промяна в бизнес посоката, Home Entertainment (HE) Company цели да се превърне в компания за медийни платформи и платформи за забавление, докато увеличава своя бизнес с webOS платформата. HE Company бързо укрепва основите на своя платформен бизнес, като разширява екосистемата на webOS, включвайки интелигентни монитори, IVI системи и други производители на телевизори. LG очаква от бизнеса на webOS платформата в близкото бъдеще да се превърне в един от потенциалните двигатели на растеж.

 

Home Appliance and Air Solution (H&A) Company, чийто успех играе първостепенна роля в подкрепата към цялостното трансформиране на LG, също разработва бизнес с интелигентни решения за дома, който комбинира услуги и абонаменти. Крайната цел на H&A Company е да изпълни своята ‘Zero Labor Home, Makes Quality Time’ визия, която надскача домакинските уреди, за да направи живота у дома по-умен и по-удобен от всякога.

 

Бизнесът с абонаменти, включващ „ежедневни“ услуги, които допълват домакинските уреди на LG, нараства с бързи темпове в Южна Корея. В момента тече и глобално разширяване на абонаментния бизнес, стартирайки от стратегически пазари в Азия, които първи ще изпитат многобройните му предимства.

 

Процентът от общите продажби на LG, който се пада на нехардуерните бизнеси – като съдържанието, базирано на платформата webOS, бизнеса с услугите и бизнеса с абонаментите за домакинските уреди – нараства повече от два пъти в последните пет години.

 

Освен това, LG активно ще промотира комерсиализацията на нематериалните си активи, като ключовите си патенти за стандарти в значими сфери на технологията, включително комуникации, медии, мобилности и IoT свързаност. А по време на скорошната реорганизация, компанията създаде нови бизнес единици, за да комерсиализира своя опит в създаването на умни фабрики.

 

Нещо повече, LG ще подсигури възможностите си за растеж, предлагайки висок потенциал и висока степен на бизнес синергия. Като основен пример, LG NOVA ще увеличи рекламирането на стартъп организации до над 100 млн. щадски долара до края на 2024 година, което ще позволи на компанията да открива нови технологии и решения, които да вдъхновяват бъдещи иновации и да водят сегментите за нов бизнес.

Скоро създадения бизнес на LG за захранване на електрически автомобили се налага като цялостно решение за доставка на EV зарядни, използвайки усъвършенствани устройства за зареждане и решения за управление, възможности за дистанционна диагностика и обслужване, както и за диагностика на акумулатори на превозни средства и стабилна инфраструктура за производство и продажби. Стъпвайки на пазара в Северна Америка, компанията завърши изграждането на линия за производство на зарядни устройства във Форт Уърт, Тексас, САЩ.

В сегмента на цифровото здравеопазване компанията разширява дейността си в областта на телемедицината в сътрудничество с Amwell, като също така ще изследва възможността за развитие на услуги в сфери като превенция, диагностика, последващо наблюдение и възстановяване. При виртуалната реалност, друга обещаваща сфера, LG се подготвя за комерсиализация на MR устройства. В края на 2023 година компанията създаде eXtended Reality бизнес звено като част от HE Company и продължава своите партньорства с различни технологични партньори за развитието на решения за добавена реалност.

В допълнение, Chief Technology Office (CTO) в компанията, който води развитието на бъдещите технологии, провежда интензивни R&D програми, за да подсили конкурентоспособността на бизнеса и да открие нови ключови технологии. По-точно, CTO се фокусира върху 8 сфери в технологиите: софтуер, системи върху чипове, изкуствен интелект, роботика, материали и части, стандарти, изчисления от следващо поколение и облак/данни.

 

Ускоряване на DX чрез практики, основани на данни, и инвестиции в ERP от следващо поколение

Чрез дигитална трансформация (DX), LG ще осигури на потребителите F.U.N. – първи (First), уникални (Unique) и нови (New) – изживявания, като продължи да подобрява своите системи за управление, ориентирани към потребителя.

Компанията прави мащабни инвестиции в информационните технологии, за да създаде DX в цялата организация. Наред с това LG изгражда N-ERP, или Next-generation Enterprise Resource Planning (Планиране на ресурсите на предприятието от следващо поколение), за да интегрира безпроблемно и свърже бизнес процесите и системите на компанията. Intellytics Customer 360, потребителска платформа за данни, която позволява интегрирано управление на данни, събиране от различни контактни точки на потребителите, ще бъде лансирана глобално тази година.

Усилията на LG в областта на DX се простират отвъд иновациите в потребителското изживяване до подобряването на ефективността на веригата за създаване на стойност; от закупуването и производството до доставката и продажбите. Миналата година, прилагайки DX във всяка верига на стойността, LG повиши производителността и ефективността на стойност над 240 млн. щатски долара.*

 

Превръщане във високоефективна организация и разпространяване на ценностите и философията ‘Life’s Good’ 

Когато разговаря със служители, главният изпълнителен директор Чо често цитира уважавания американски учен, Питър Дракър: „Културата изяжда стратегията за закуска.“ Изпълнителният директор искрено вярва, че силната организационна култура е ключова за превръщането на стратегията в добра производственост.

По време на ‘CEO F.U.N. Talk’ със служители през изминалия декември, г-н Чо очерта визията на компанията за 2024 година, която включва превръщането на компанията във високо ефективна организация. Той сподели, че „за постигането на тази цел, е необходимо да свържем интерактивно нашата мисия, визия и цели, както и да имаме постоянен фокус върху изпълнението.“

Обединени под обещанието на бранда Life’s Good, от тази година ще бъдат инициирани различни интегрирани дейности на марката, обхващащи маркетинга, ESG и CSR. Компанията ще разпространи ценностите и философията, които са в основата на Life’s Good с духа на смел оптимист, докато в същото време зарежда бранда с младежка динамика. Самопровъзгласил се за „смел оптимист“, LG е новатор, който смело се изправя пред трудностите, вярва в търсенето на възможности за подобрение дори в трудни времена и намира решения, като изслушва и обръща внимание на своите клиенти и на пазара.

Посетителите могат да разгледат последните иновации от LG на щанда на компанията (#16008, Las Vegas Convention Center) от 9.01 до 12.01. За повече информация за продуктите на LG, представени на CES 2024, моля, разгледайте CES 2024 Press Kit.

spot_img
Елена Ламбрева
Елена Ламбрева
Елена Ламбрева става част от екипа на Телемедиа през 2013 година. Занимава се с журналистика повече от 10 години.

Свързани статии

Последвай ни

27,000Феноветекато
4последователиследвам
1,840абонатиабонирам
spot_img

Последни статии