27.8 C
Пазарджик
петък, 12 юли, 2024

КАК ДА ПРОТИВОДЕЙСТВАМЕ НА НЕГАТИВНИТЕ ЕФЕКТИ, КОИТО РАБОТАТА НА ЕДНО МЯСТО НАНАСЯ ВЪРХУ ЗДРАВЕТО НИ

Много от нас работят по цял ден, седнали пред компютрите, като прекарват не само работното си време на стол, но и свободното – вкъщи на дивана, пред телевизора. Прекомерното време в седнало положение може да има негативен ефект не само върху физическото ни здраве, но и върху психическото. За щастие, има различни лесни начини, с които поне малко можем да им противодействаме – LG събира най-полезните и важни съвети за това.

Чуваме много за негативните последици от заседналата работа, като например това, че твърде дългото седене може да увеличи риска от затлъстяване, диабет и сърдечно-съдови заболявания. Но заседналия начин на живот може да повлияе зле не само на физическото, а и на психическото ни здраве: може да повиши риска от депресия и тревожност. До този извод стига проучване на Държавния университет на Айова, САЩ – хората, които са умерено или интензивно физически активни между 2,5 и 5 часа седмично преди пандемията, ограничават тази динамика със средно 32% след въвеждането ограниченията свързани с пандемията, в резултат на което съобщават, че се чувстват по- депресирани, тревожни и самотни.

Това не е случайно – добре познат факт е, че упражненията намаляват стреса, подобряват циркулацията на кръвта, а с това и цялостното здраве на организма – и все пак, тези позитиви са нещо, което често забравяме, докато сме на работа, гледаме телевизия или играем видео игри. Ако изпитвате симптоми, близки до тези в проучването, може да прегледате следващите ни съвети и да решите дали биха помогнали за това да се почувствате по-добре.

Следете признаците
Тялото ни винаги ни дава сигнал, когато усети, че седим прекалено дълго – вратът и китките започват да болят например, но обикновено хората свикват с тези усещания и след време започват да ги игнорират. Подсъзнателния ни ум, от друга страна, разпознава усещането ни за дискомфорт – можем да станем раздразнителни, напрегнати, нетърпеливи и разконцентрирани, без дори да осъзнаваме първоизточника на проблема. Когато работим в седнало положение, позицията на главата ни обикновено не е добра, което прилага голямо напрежение върху врата и раменете. Затова, напомняйте си да не навеждате или изкривявате главата си твърде много, докато седите пред екрана.

Ако седите, заемете добра позиция
Седенето за дълъг период от време е особено вредно, ако е с неправилна стойка, на стол или бюро, които не са разработени с ергономичен дизайн. Затова, трябва да обмислите с предимство оборудване, което ви позволява да сменяте позициите си лесно и удобно – както и колкото се може по-често, докато сте на работното си място. Изберете стол, който регулира височината си, ъгъла на облегалката и позицията на подлакътниците, както и монитор – като LG Ergo мониторите – който също може да регулира височината и ъгъла си лесно и удобно. Това ще ви позволи да продължавате да сменяте позициите на тялото си, въз основа на сигналите, които ви изпраща. Лаптопът може да е с предимство, тъй като ви позволява да работите изправени, но ако трябва да седите, използвайте отделен монитор или клавиатура, тъй като е по-добре за гръбнака, ако основният дисплей е на нивото на очите ви и поне на една ръка разстояние от вас. В основата на най-новите монитори вече е регулирането на височината, но ако устройството, което използвате е твърде ниско, повдигнете го, като използвате няколко по-големи книги, за да сте сигурни, че оставате в изправена позиция на гърба.

Вкарайте малко движение в деня си
Човешкото тяло е създадено за движения, а ефектите от физическата активност подсигуряват оптималното функциониране на всички органи, включително мозъка. Ако водите неактивен начин на живот, няма да можете да се възползвате от предимствата на движенията върху вашето психическо здраве – всъщност, дори ще изпитате негативните ефекти в краткосрочен план. За щастие, има различни начини да вкарате малко активност в деня си. Например, може да ходите или карате колело, вместо да използвате кола или градски транспорт, или да слезете една-две спирки преди дестинацията ви. В офис сградите можете да използвате стълбите вместо асансьора, но ще си помогнете и ако изберете по-малко шише за вода, за което да ставате и пълните по-често. Също така можете да четете отчети или по-дълги документи, докато стоите изправени и да правите кратки разходки, докато провеждате телефонен разговор. Ако колегите ви са отворени към това, можете да провеждате някои срещи повреме на разходка, а в добро време – да обядвате навън. Ако обикновено работата ви поглъща, настройте си напомняне на телефона, или дори на компютъра, което да ви напомня да се раздвижите на всеки 30-40 минути.

В днешния свят е невъзможно да избегнем изискванията, които работните условия ни задават, но можем да работим за себе си, полагайки усилия за продиводействието на негативните ефекти от заседналата работа и по-статичния начин на живот. Съветите от LG са лесни и не отнемат много време, но при постоянство могат поне малко да подобрят цялостното състояние на организма. LG е компания, която непрекъснато полага усилия не само в разработването на технологично първокласни продукти, но и продукти, които ежедневно работят да подобрят живота на потребителите. LG Ergo мониторите например са създадени с мисъл за клиента – с по-гъвкави основа и рамо, благодарение на които можете да създадете персонализирана работна станция, която е перфектно съобразена с вашите нужди, осигурявайки комфорт и насърчавайки добрата стойка.

Елена Ламбрева
Елена Ламбрева
Елена Ламбрева става част от екипа на Телемедиа през 2013 година. Занимава се с журналистика повече от 10 години.

Свързани статии

Последвай ни

27,000Феноветекато
4последователиследвам
1,840абонатиабонирам
spot_img

Последни статии